هشدار سازمان آتش‌نشانی در خصوص احتمال قریب‌الوقوع سیل در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت پرده سیل مرگ‌بار مشهد چه بود؟ سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها امروز، شنبه در منزل بمانند و از هرگونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند اعمال قانون ۱۳۹۵ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه ها، خیابان کوثر، میدان آزادی و میدان شهید فهمیده مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه محور‌های اصلی خراسان‌رضوی باز هستند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: در حوادث اخیر، به‌دنبال متهم‌کردن کسی نیستیم؛ بلکه به‌دنبال ریشه‌یابی مسائل هستیم + فیلم کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار | گلایه از وضعیت تجهیزات داخل آمبولانس در مشهد + پاسخ

  • کد خبر: ۲۲۴۹۸۶
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
شهروند خبرنگار | گلایه از وضعیت تجهیزات داخل آمبولانس در مشهد + پاسخ
یکی از شهروندان ساکن بولوار دانش‌آموز در تماسی با تحریریه صدای مردم از وضعیت اورژانس مشهد گلایه کرده است.

شهرآرانیوز -  یکی از شهروندان ساکن در بولوار دانش‌آموز در تماسی با تحریریه صدای مردم با گلایه از وضعیت اورژانس مشهد گفت: هفته قبل برای بیماری پدرم با اورژانس تماس گرفتم  که بعد از ۲۸ دقیقه به منزل ما رسیدند. در نهایت ناباوری متوجه شدم که آمبولانس، صفحه مانیتورینگ ندارد. دو هفته بعد نیز مجددا با اورژانس تماس گرفتم. بعد از رسیدن، این آمبولانس نیز هیچ دستگاه و تجهیزاتی برای احیای بیمار نداشت، فقط صفحه مانیتورینگ داشت که تکنیسین آمبولانس نحوه اتصال آن را به بدن بیمار مسلط نبود.

این شهروند در ادامه بیان کرد: از آنجایی که خود من از کادر درمان هستم، تجهیزات را به بدن بیمار متصل کردم. حالا من از کادر درمانم و مسلط هستم ولی شهروندان دیگر که به این قبیل کار‌ها آشنایی ندارند، چطور از جان بیمار خود محافظت کنند؟ چرا به وضعیت آمبولانس‌های شهر رسیدگی نمی‌شود

به دنبال پیگیری پیام شهروند، مسئول روابط عمومی اورژانس مشهد در این باره این‌طور پاسخ داد: اقدامات اورژانس براساس دستورالعمل‌های کشوری است که بر پایه ابلاغیه‌ها، آمبولانس‌ها در تیپ‌های B، A و C تجهیزات متفاوتی دارند. در برخی آمبولانس‌ها دستگاه شوک الکتریکی خارجی خودکار یا دستگاه الکتروشوک داریم. همه آمبولانس‌ها دستگاه سنجش ضربان قلب و اکسیژن را دارند. محمد علیشاهی افزود: ما در آمبولانس‌ها برابر استانداردها، تجهیزات لازم را براساس تیپ‌بندی داریم؛ بنابراین براساس فراخور وضعیت بیمار آمبولانس اعزام می‌شود تا از این تجهیزات استفاده شود.

تأمین نیاز بیماران تا رسیدن به مراکز درمانی

مسئول روابط عمومی اورژانس مشهد تأکید ‌دارد که این تجهیزات نیاز اولیه بیمار را تا رسیدن به مرکز درمانی برآورده می‌کند. او درباره تسلط تکنیسین‌های آمبولانس‌ها بیان می‌کند: تمامی کارکنان آمبولانس‌ها از طریق آزمون سراسری استخدام شده‌اند و در طول کار هم دوره‌های تخصصی و آموزشی برای برگزار می شود و آن‌ها ارزیابی می‌شوند. علیشاهی ادامه می‌دهد: کارکنان آمبولانس‌ها دارای مدارک دانشگاهی هوشبری، پرستاری و فوریت‎‌های پزشکی هستند و همگی تحصیلات مرتبط دارند.

اولویت آمبولانس‌ها برای بیماران بدحال

مسئول روابط عمومی اورژانس مشهد درباره زمان رسیدن آمبولانس نیز می‌گوید: تمام تلاش ما این است که تعداد محدود آمبولانسی را  که در شهر داریم در اختیار بیماران بدحال قرار بگیرد و همیشه از رسانه‌ها و مردم خواهش کرده‌ایم که در موارد فوری با اورژانس تماس بگیرند تا آمبولانس‌ها در موقع لازم به بیماران بدحال سرویس دهند.

علیشاهی بیان می‌کند: وقتی آمبولانسی در یک منطقه در مأموریت باشد، با توجه به ترافیک شهری مشهد، طبیعتا آمبولانسی از منطقه مجاور اعزام می‌شود و زمان رسیدن آمبولانس کمی طولانی‌تر می‌شود، ولی زمان معمول حدود هفت تا هشت دقیقه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->